Verschil buyer en customer journey

Verschil buyer en customer journey

Verschil buyer en customer journey: gedragen kopers zich anders dan klanten? Veel ondernemers en verkopers beweren dat ze hun klant kennen als hun eigen broekzak.  Ze weten hoe een klant zich gedraagt. Ze zijn op de hoogte van zijn voorkeuren voor communicatiemiddelen en merken. En ze begrijpen hoe hij beslissingen neemt in het aankoopproces. Kennis […]

Nieuwe privacywetgeving: nachtmerrie of wake-up call

Nieuwe privacywetgeving: nachtmerrie of wake-up call?

Nieuwe privacywetgeving: nachtmerrie of wake-up call? Veel Nederlanders beschouwen Europese regelgeving als de ver-van-hun-bedshow. Marketeers en verkopers zijn ook landgenoten, dus ik acht de kans groot dat sommige vakgenoten (nog) niet wakker liggen van de nieuwe privacywetgeving waartegen Brussel ‘ Ja’  heeft gezegd.  Tegen zowel marketeers als verkopers zou ik willen zeggen: ‘keep on dreaming’. […]

Vreemdelingen transformeren in 4 stappen in ambassadeurs

Vreemdelingen transformeren in 4 stappen in ambassadeurs Een van de mooiste transformatieprocessen in de natuur is de metamorfose van rups naar vlinder. Metamorfoses in de natuur vormen een inspiratiebron voor veranderingen in het bedrijfsleven. Veel bedrijven staan te springen om klanten die nooit genoeg krijgen van hun producten en diensten. En die zelfs met verve […]

Content marketing en storytelling: liefde op het eerste gezicht

Content marketing en storytelling: liefde op het eerste gezicht

Content marketing en storytelling: liefde op het eerste gezicht Content marketing is hot. Traditionele content managers grijpen zich vast aan de zogenoemde customer journey, de klantreis die een potentiële klant maakt vanaf het eerste contactmoment tot aan de daadwerkelijke aanschaf van een product of dienst. De content die bij deze klantreis hoort, is vaak actiematig […]

Online aanwezig, maar niet vindbaar en zichtbaar. Hoe kan dat?

Online vindbaar en zichtbaar met personal branding

Online vindbaar en zichtbaar met personal branding Afgelopen zomervakantie genoot ik met volle teugen van een dagje Zuid-Limburg. Een bezoek aan het drielandenpunt stond al heel lang op mijn agenda. Bovenop de Vaalserberg heb je vanuit de uitkijktoren Skywalk een adembenemend uitzicht. In één oogopslag zie je Nederland, België en Duitsland. Plotseling valt mijn blik […]

Social selling verbeteren? Start met bloggen op LinkedIn

Social selling verbeteren? Start met bloggen op LinkedIn

Social selling verbeteren? Start met bloggen op LinkedIn LinkedIn en social selling vormen een krachtige twee-eenheid. Vanuit zakelijk oogpunt is LinkedIn het populairste sociale medium. Geen wonder. Het medium schept prima voorwaarden om relaties te leggen en te onderhouden, te inspireren en ideeën op te doen, plus kennis te delen. Alle drie deze voorwaarden zijn […]

Klanten verleiden? Benut het positieve effect van negatieve informatie

Klanten verleiden? Benut positieve effect van negatieve informatie

Klanten verleiden? Benut positieve effect negatieve informatie Als specialist in leadgeneratie heb ik mijn focus verlegd van (koude) acquisitie naar inbound marketing. Klanten verleiden gaat via online kennisdeling. Het is uitdagend en bevredigend om deze transitie samen met opdrachtgevers en potentiële klanten door te maken. Sommige ondernemers gaan er vol voor, andere twijfelen over de […]

Koopbeslissingen neem je zoals een kameleon vliegen vangt

Koopbeslissingen neem je zoals een kameleon vliegen vangt

Koopbeslissingen neem je zoals een kameleon vliegen vangt Houd je van raadseltjes? Ik heb een leuke voor je. Wat is de overeenkomst tussen een kameleon die een vlieg vangt en het zomerjurkje dat ik afgelopen weekend in ’s-Hertogenbosch kocht? Weet je het al? Ik zal je een handje helpen. Beide beslissingen zijn genomen met het […]

Social selling toepassen? Kruip in de huid van Ron Selling

Social selling toepassen? Kruip in de huid van Ron Selling

Social selling toepassen? Kruip in de huid van Ron Selling Ron Selling, ken je hem nog? Eind vorige eeuw maakte hij furore in de fake-documentairereeks ’30 minuten’ van Arjan Ederveen. Als creatieve duizendpoot gaf Ederveen zelf invulling aan de rol van Ron Selling. Hij verkocht zijn alter ego zo overtuigend dat veel mensen zich afvroegen: […]

Pluk in 7 stappen de vruchten van inbound marketing

Pluk in 7 stappen de vruchten van inbound marketing Als warm pleitbezorger van inbound marketing snoer ik criticasters soms de mond. Waarom ik dat doe? Sommige ondernemers zetten direct hun hakken in het zand als ik vertel over de voordelen. Sommige reacties vallen binnen de categorie ‘Wat een boer niet kent, vreet hij niet’. En […]