Succes employee advocacy

Hoe laat je medewerkers social mediaberichten delen?

Hoe laat je medewerkers social mediaberichten delen? Geen betere reclame dan mond-tot-mondreclame. De opkomst van sociale media in het digitale tijdperk vraagt om een hedendaagse variant van deze beproefde, aloude marketingtool. Met employee advocacy of medewerkersmarketing geven marketeers en reclamemensen een moderne invulling aan mond-tot-mondreclame. Met behulp van deze marketingstrategie facilteren, activeren en motiveren ze […]

5 goede redenen om te starten met content

5 goede redenen om te starten met content marketing

5 goede redenen om te starten met content marketing Traditionele reclamecampagnes gaan steeds vaker kopje onder in een constante stroom van online en offline prikkels. Het medialandschap verandert sneller van gedaante dan dat Imelda Marcos – de voormalig presidentsvrouw van de Filipijnen – van schoenen wisselt. En het gedrag van consumenten is tegenwoordig grilliger dan […]

Content marketing en storytelling: liefde op het eerste gezicht

Content marketing en storytelling: liefde op het eerste gezicht

Content marketing en storytelling: liefde op het eerste gezicht Content marketing is hot. Traditionele content managers grijpen zich vast aan de zogenoemde customer journey, de klantreis die een potentiële klant maakt vanaf het eerste contactmoment tot aan de daadwerkelijke aanschaf van een product of dienst. De content die bij deze klantreis hoort, is vaak actiematig […]

lanceer je bedrijf met content marketing

Lanceer je bedrijf met content marketing

Lanceer je bedrijf met content marketing – deel 2 Tasten potentiële klanten in het luchtledige als ze online op zoek zijn naar jou? Of geef je op je website, in je blog of op sociale platformen antwoorden op vragen die prospects stellen in zoekmachines als Google. De vele mogelijkheden van internet hebben leadgeneratie op zijn […]

Verschil buyer en customer journey

Verschil buyer en customer journey

Verschil buyer en customer journey: gedragen kopers zich anders dan klanten? Veel ondernemers en verkopers beweren dat ze hun klant kennen als hun eigen broekzak.  Ze weten hoe een klant zich gedraagt. Ze zijn op de hoogte van zijn voorkeuren voor communicatiemiddelen en merken. En ze begrijpen hoe hij beslissingen neemt in het aankoopproces. Kennis […]

Starten met content marketing

Ga als een raket van start met content marketing

Ga als een raket van start met content marketing 10, 9, 8, 7, 6, … zeg ondernemer, wist je dat potentiële klanten nu op zoek zijn naar jouw product of dienst? Online oriënteren ze zich op dit moment uitgebreid op hun nieuwe aankoop. Ben jij met tekst, beeld of video vindbaar en zichtbaar voor de […]

AVG

Maakt de AVG van telemarketing en direct mail een tandeloze tijger?

Maakt de AVG van telemarketing en direct mail een tandeloze tijger? Door hete hangijzers raken de gemoederen vaak (over)verhit. Zeker bij de marketeers en verkopers die heilig geloofden in de kracht van ijskoude acquisitie. Tot voor kort kochten ze adresbestanden en telefoonnummers in om zich met direct mail of telemarketing vast te bijten in hun […]

Nieuwe privacywetgeving: nachtmerrie of wake-up call

Nieuwe privacywetgeving: nachtmerrie of wake-up call?

Nieuwe privacywetgeving: nachtmerrie of wake-up call? Veel Nederlanders beschouwen Europese regelgeving als de ver-van-hun-bedshow. Marketeers en verkopers zijn ook landgenoten, dus ik acht de kans groot dat sommige vakgenoten (nog) niet wakker liggen van de nieuwe privacywetgeving waartegen Brussel ‘ Ja’  heeft gezegd.  Tegen zowel marketeers als verkopers zou ik willen zeggen: ‘keep on dreaming’. […]

Vreemdelingen transformeren in 4 stappen in ambassadeurs

Vreemdelingen transformeren in 4 stappen in ambassadeurs Een van de mooiste transformatieprocessen in de natuur is de metamorfose van rups naar vlinder. Metamorfoses in de natuur vormen een inspiratiebron voor veranderingen in het bedrijfsleven. Veel bedrijven staan te springen om klanten die nooit genoeg krijgen van hun producten en diensten. En die zelfs met verve […]

Online aanwezig, maar niet vindbaar en zichtbaar. Hoe kan dat?

Online vindbaar en zichtbaar met personal branding

Online vindbaar en zichtbaar met personal branding Afgelopen zomervakantie genoot ik met volle teugen van een dagje Zuid-Limburg. Een bezoek aan het drielandenpunt stond al heel lang op mijn agenda. Bovenop de Vaalserberg heb je vanuit de uitkijktoren Skywalk een adembenemend uitzicht. In één oogopslag zie je Nederland, België en Duitsland. Plotseling valt mijn blik […]