Social selling verbeteren? Start met bloggen op LinkedIn

Social selling verbeteren? Start met bloggen op LinkedIn

Social selling verbeteren? Start met bloggen op LinkedIn LinkedIn en social selling vormen een krachtige twee-eenheid. Vanuit zakelijk oogpunt is LinkedIn het populairste sociale medium. Geen wonder. Het medium schept prima voorwaarden om relaties te leggen en te onderhouden, te inspireren en ideeën op te doen, plus kennis te delen. Alle drie deze voorwaarden zijn […]

Klanten verleiden? Benut het positieve effect van negatieve informatie

Klanten verleiden? Benut positieve effect van negatieve informatie

Klanten verleiden? Benut positieve effect negatieve informatie Als specialist in leadgeneratie heb ik mijn focus verlegd van (koude) acquisitie naar inbound marketing. Klanten verleiden gaat via online kennisdeling. Het is uitdagend en bevredigend om deze transitie samen met opdrachtgevers en potentiële klanten door te maken. Sommige ondernemers gaan er vol voor, andere twijfelen over de […]

Koopbeslissingen neem je zoals een kameleon vliegen vangt

Koopbeslissingen neem je zoals een kameleon vliegen vangt

Koopbeslissingen neem je zoals een kameleon vliegen vangt Houd je van raadseltjes? Ik heb een leuke voor je. Wat is de overeenkomst tussen een kameleon die een vlieg vangt en het zomerjurkje dat ik afgelopen weekend in ’s-Hertogenbosch kocht? Weet je het al? Ik zal je een handje helpen. Beide beslissingen zijn genomen met het […]

Social selling toepassen? Kruip in de huid van Ron Selling

Social selling toepassen? Kruip in de huid van Ron Selling

Social selling toepassen? Kruip in de huid van Ron Selling Ron Selling, ken je hem nog? Eind vorige eeuw maakte hij furore in de fake-documentairereeks ’30 minuten’ van Arjan Ederveen. Als creatieve duizendpoot gaf Ederveen zelf invulling aan de rol van Ron Selling. Hij verkocht zijn alter ego zo overtuigend dat veel mensen zich afvroegen: […]

Pluk in 7 stappen de vruchten van inbound marketing

Pluk in 7 stappen de vruchten van inbound marketing Als warm pleitbezorger van inbound marketing snoer ik criticasters soms de mond. Waarom ik dat doe? Sommige ondernemers zetten direct hun hakken in het zand als ik vertel over de voordelen. Sommige reacties vallen binnen de categorie ‘Wat een boer niet kent, vreet hij niet’. En […]

Haal je hakken uit het zand met deze 3 inzichten over social media

3 tips voor personal branding via social media

3 tips voor personal branding via social media Weet je hoeveel mensen teksten, foto’s en video’s plaatsen, delen en liken op social media? Ook in Nederland neemt het aantal actieve gebruikers nog steeds toe. Zowel onder collega-ondernemers als potentiële klanten. Vaak bepaalt het type medium hoe populair het is bij een bepaalde doel- of leeftijdsgroep. […]

Laat inbound marketing, sales en CRM eendrachtig samenwerken

Laat inbound marketing, sales en CRM eendrachtig samenwerken

Laat inbound marketing, sales en CRM eendrachtig samenwerken Internationale atletiekevenementen sluiten af met de spectaculaire estafettenummers 4 x 100 meter en 4 x 400 meter. De succesformule van deze disciplines overstijgt de snelheid van de lopers. Cruciaal is ook de onderlinge samenwerking. De eerste 3 lopers moeten op volle snelheid het ‘stokje’ doorgeven aan de […]

Inbound marketing: kennis delen betaalt zich 200% terug

Inbound marketing: kennis delen betaalt zich 200% terug Snelle verkopers met gladde verkooppraatjes. Er zijn momenten dat ik er een bloedhekel aan heb. Waarom bellen energiebedrijven uitgerekend als ik aan het eten ben? Ik wil niet door een provider gestoord worden als ik met mijn geliefde op de bank een glas wijn drink. En als […]

Via social media communiceren? Dat is niks voor mij

Via social media communiceren? Dat is niks voor mij

Via social media communiceren? Dat is niks voor mij Social media gebruiken? Voor veel ondernemers is het een brug te ver. De hakken gaan direct in het zand. En niet alleen de hakken. Als een struisvogel steken ze hun kop er ook bij. Vreemd. Als ondernemer grijp je toch elke kans aan om je te […]