Inbound marketing als beproefde marketingstrategie

Gebruik jij traditionele, outbound marketingtechnieken om nieuwe klanten te trekken? Denk aan reclame, promotie en koude acquisitie. Online communicatie heeft het marketinglandschap op z’n kop gezet. Inbound marketing is de nieuwe marketingstrategie om van prospects klanten en ambassadeurs te maken. Bij inbound marketing gaan klanten op zoek naar jou. Zorg dus dat je online vindbaar bent met de juiste content. Word je niet gevonden, dan tel je ook niet mee.

Inbound marketing: garantie op nieuwe leads en klanten

Via inbound marketing komen klanten naar jou toe. Ze oriënteren zich uitgebreid, voordat ze contact opnemen. Plusminus 80% van de mensen zoekt eerst online informatie over een product of dienst. Met waardevolle content ondersteun je dus klanten in hun aankoopproces of buyer journey. Een inbound-marketingstrategie bestaat uit de volgende stappen:

  • Creëer relevante content voor je beoogde doelgroep
  • Optimaliseer je content voor zoekmachines zoals Google
  • Deel en promoot je content via de social-mediaplatformen waarop je doelgroep actief is
  • Zorg voor conversie op je website
  • Monitor continu je online activiteiten

Verdiep je in de koopreis van wensklanten

Voordat een klant een product of dienst koopt, heeft hij een aankoopproces achter de rug. Bij inbound marketing noemen we dit proces de ‘buyer journey’ of koopreis. Het is zinvol om je in deze buyer persona te verdiepen en hem of haar te visualiseren. Zo krijg je inzicht in het type content dat je moet creëren en delen. Je weet op welke kanalen je ideale klant actief is. En je kiest daarvoor de juiste momenten. Het aankoopproces kun je onderverdelen in 3 fases: bewustwording – overtuiging – beslissing. Al deze fases vragen om verschillende content.

Afspraak maken of meer informatie?

Ga je inbound marketing als strategie inzetten? Of wil je graag meer informatie over hoe je je buyer persona in kaart brengt of een buyer journey uitstippelt? Leads & Meets maakt graag een afspraak
om je inzichten te geven in het nieuwe marketinglandschap. De focus is gericht op bedrijven en ondernemers in de regio Eindhoven – Tilburg – Den Bosch – Weert.
Bel (06) 50 89 72 33 of vul het contactformulier in om een afspraak te maken.

Intelligent en doortastend

‘ContentKings geeft als internetadviesbureau regelmatig presentaties op congressen. Anita verzorgt dan de communicatie ná het congres. In deze intensieve samenwerking heb ik Anita leren kennen als een intelligente en doortastende collega, die de zaken voor elkaar krijgt. Ook als het even tegenzit. Anita heeft een aantoonbare bijdrage geleverd aan de groei van ContentKings als bureau’.

Rob Punselie
Rob PunselieDirecteur ContentKings

Dé aangewezen kracht

‘Ook al heb je ‘je marketing’ en branding nóg zo goed voor elkaar, soms heb je behoefte aan nieuwe leads. Dan is Anita een aangewezen kracht, om je daarbij te helpen. Ze ‘snapt’ en doorgrondt het hele commerciële proces, denkt in termen van benefits en ‘what’s in it for you’ (zeg maar klantwaarde) en begint pas dán aan een klus, als ze alle vragen heeft gesteld. Hierdoor is de kans op succes maximaal.’

Ronald de Bruijn
Ronald de Bruijn Directeur De Bruijn & Maasdam

Sterk in meedenken

‘Anita heb ik ervaren als een aandachtige en geduldige steun en toeverlaat bij het vinden van de juiste strategie om voor mij – als zelfstandig ondernemer – leads te genereren bij potentiële en bestaande klanten. Zij denkt mee over hoe je prospects het beste kunt benaderen. Het is heel prettig met haar samenwerken. Ik wil dan ook iedere ondernemer die het zélf wil doen, maar niet alleen, haar diensten van harte aanbevelen’

Piet Hurkmans
Piet HurkmansEigenaar The Needs

Sparringpartner van buitencategorie

‘Als tekstschrijver is het mijn vak om content te bedenken, te schrijven en te plaatsen. Ik heb de wijsheid echter niet in pacht. Graag wil ik doorgronden waarom en hoe ik social-mediakanalen inzet om kennis of content te delen. Anita houdt me hierbij een spiegel voor, leeft zich in en stelt kritische vragen. Bovendien is ze een prima sparringpartner voor het inzetten van nieuwe disciplines als inbound marketing en social selling. Onze gemeenschappelijke sessies zorgen continu voor inspiratie. En die inspiratie kan ik iedereen aanbevelen.’

André Driessen
André DriessenTekstschrijver Andries tekst, training & advies

Bedrijfsprocessen structureren

‘Anita heeft voor mijn vorige bedrijf de bedrijfsprocessen in kaart gebracht en de structuur ingezet. Ze stelt de juiste vragen, waardoor je als ondernemer getriggerd wordt. Daarnaast hebben we een plan opgesteld om de zichtbaarheid te vergroten en nieuwe wegen in te slaan.’

Paul Caspers
Paul CaspersEigenaar Paul regelt energie

Inzicht geven

‘Anita is voor W2 Insight van bijzondere waarde geweest. Met haar kennis en advisering heeft ze geholpen bij diverse marketingvraagstukken. Over haar werkwijze niets dan lof: professioneel, resultaatgericht, inzichtelijk en gedreven’

Jos Luypaers
Jos LuypaersDirecteur W2 Insights

Blogs over inbound marketing