Vergroot je online zichtbaarheid met personal branding

Hoe zichtbaar en herkenbaar ben jij in je communicatie? Sta je op de eerste pagina van Google als een prospect een oplossing voor een probleem zoekt? Houd je je bij netwerkbijeenkomsten afzijdig of durf je op de voorgrond te treden met een onderscheidend, persoonlijk verhaal? Wil je je bedrijf positioneren of jezelf profileren? Gebruik dan de beproefde technieken van personal of corporate branding. Presenteer jezelf als een merk en roep positieve beelden en associaties op. Zo laat je zien wie je bent en waar je voor staat.

Personal branding in een notendop

Personal branding start met een blik in de spiegel. Onderzoek eerst wie je bent, welke kwaliteiten en talenten je hebt en wat je voor een klant in petto hebt. Een dertien-in-een-dozijnaanpak werkt niet als je je wilt onderscheiden in een concurrerende markt. Kies dus een opvallende invalshoek met een bijbehorende communicatiestijl. Wees geloofwaardig en zorg dat je altijd en overal een consistent beeld uitdraagt of oproept. Communiceer op social media op dezelfde manier als tijdens een presentatie of bijeenkomst. Consistentie komt je betrouwbaarheid en geloofwaardigheid ten goede.

Personal branding en buyer persona  

Zelfinzicht vergroot je kansen op succes met inbound marketing. Met personal branding zet je je niet alleen als een sterk merk neer. Je denkt ook grondig na over je ideale klant. Kortom: een buyer persona en personal branding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hoe beter je jezelf kent, hoe beter je je klanten kent. Ontbreekt deze (zelf)kennis? Leads & Meets houdt je graag een spiegel voor.

Afspraak maken voor personal branding?

Wil je jezelf als sterk merk neerzetten? Kun je hulp gebruiken bij het samenstellen van je buyer persona? Of zoek je ondersteuning bij personal branding?  Leads & Meets maakt graag een afspraak om je te helpen bij deze marketingtool. De focus is gericht op bedrijven en ondernemers in de regio Eindhoven – Tilburg – Den Bosch – Weert. Bel (06) 50 89 72 33 of vul het contactformulier in om een afspraak te maken.

‘Ik heb bij Anita 3 sessies gehad om meer structuur te krijgen in mijn teksten en met name de concepten op mijn website en LinkedIn profiel. Ze stelt de goede vragen en dat brengt jezelf weer een scherpere focus. Vooraf had ik me eigenlijk voorgenomen me eens goed te laten voorlichten door Anita, maar ze hanteert veel meer de methode dat je je eigen antwoorden kan vinden. Ik raad je zeker aan om een Quickscan door Anita te laten doen op je website en content. Haar feedback daarop heeft me doen besluiten om dit traject uiteindelijk aan te gaan.’

Maurice van den Heuvel
Maurice van den HeuvelCoach FCO Model, Eindhoven

‘Ik heb een aantal gesprekken met Anita gehad waarin ze mij geholpen heeft meer rendement uit mijn commerciële acties te halen. Dat varieert van online zichtbaarheid tot manieren om in gesprek te komen met potentiële opdrachtgevers of contacten met huidige opdrachtgevers te versterken. Anita is nuchter en geeft zonder blabla veel praktische handvatten. Ze heeft mij geholpen met nieuwe inzichten en ik heb weer voldoende inspiratie om er zelf verder mee aan de slag te gaan.’

Judith Jacobs
Judith JacobsOprichter en trainer Savvy Training, Valkenswaard

Sterk in meedenken

‘Anita heb ik ervaren als een aandachtige en geduldige steun en toeverlaat bij het vinden van de juiste strategie om voor mij – als zelfstandig ondernemer – leads te genereren bij potentiële en bestaande klanten. Zij denkt mee over hoe je prospects het beste kunt benaderen. Het is heel prettig met haar samenwerken. Ik wil dan ook iedere ondernemer die het zélf wil doen, maar niet alleen, haar diensten van harte aanbevelen’

Piet Hurkmans
Piet HurkmansEigenaar The Needs

Sparringpartner van buitencategorie

‘Als tekstschrijver is het mijn vak om content te bedenken, te schrijven en te plaatsen. Ik heb de wijsheid echter niet in pacht. Graag wil ik doorgronden waarom en hoe ik social-mediakanalen inzet om kennis of content te delen. Anita houdt me hierbij een spiegel voor, leeft zich in en stelt kritische vragen. Bovendien is ze een prima sparringpartner voor het inzetten van nieuwe disciplines als inbound marketing en social selling. Onze gemeenschappelijke sessies zorgen continu voor inspiratie. En die inspiratie kan ik iedereen aanbevelen.’

André Driessen
André DriessenTekstschrijver Andries tekst, training & advies

Bedrijfsprocessen structureren

‘Anita heeft voor mijn vorige bedrijf de bedrijfsprocessen in kaart gebracht en de structuur ingezet. Ze stelt de juiste vragen, waardoor je als ondernemer getriggerd wordt. Daarnaast hebben we een plan opgesteld om de zichtbaarheid te vergroten en nieuwe wegen in te slaan.’

Paul Caspers
Paul CaspersEigenaar Paul regelt energie

Inzicht geven

‘Anita is voor W2 Insight van bijzondere waarde geweest. Met haar kennis en advisering heeft ze geholpen bij diverse marketingvraagstukken. Over haar werkwijze niets dan lof: professioneel, resultaatgericht, inzichtelijk en gedreven’

Jos Luypaers
Jos LuypaersDirecteur W2 Insights

Intelligent en doortastend

‘ContentKings geeft als internetadviesbureau regelmatig presentaties op congressen. Anita verzorgt dan de communicatie ná het congres. In deze intensieve samenwerking heb ik Anita leren kennen als een intelligente en doortastende collega, die de zaken voor elkaar krijgt. Ook als het even tegenzit. Anita heeft een aantoonbare bijdrage geleverd aan de groei van ContentKings als bureau’.

Rob Punselie
Rob PunselieDirecteur ContentKings

Blogs over personal branding

Scripts zijn geblokkeerd, bij het invullen van contactgegevens is het privacy statement van toepassing Lees meer