Social selling: krachtige online verkoopstrategie

Vind je het prettig als een bedrijf je ongevraagd benadert, belt of bezoekt? Heb je er een hekel aan als je continu moet kijken naar schreeuwende commercials en advertenties? De juiste klantbeleving staat vaak op gespannen voet met dure marketingcampagnes en gladde verkooppraatjes. Bij social selling laat je klanten naar jou toe komen. Jouw personal of corpate brand vertolkt in deze nieuwe verkoopstrategie de hoofdrol. Met de juiste content zet je je bedrijf of product als een krachtig merk neer en jezelf als expert. Zo kom je op het netvlies van prospects te staan als ze zich online oriënteren op een product of dienst.

Deel kennis, bouw autoriteit op

Hoe werkt social selling als ‘omgekeerde’ verkoopstrategie? Selecteer de online kanalen waarop je prospects en klanten actief zijn. En deel hier de kennis en ervaring die je in huis hebt. Wees niet te bescheiden. Je beschikt als expert over waardevolle kennis voor prospects en klanten. Ga vervolgens de interactie aan met je volgers. Je reageert als vrienden en volgers je berichten leuk vinden, becommentariëren of delen in hun eigen netwerk. Doel van social selling is waarde creëren, nieuwsgierigheid prikkelen en autoriteit opbouwen. De mogelijkheden van kennis delen zijn onbegrensd: schrijf blogs, geef tips, stippel een stappenplan uit, maak een whitepaper, neem een video op, verstuur e-mailings of geef een webinar of workshop.

Benut synergie tussen marketing, sales en CRM

Bij social selling werken de disciplines sales, inbound marketing en CRM intensief samen. Inbound marketing vormt een stevig fundament waarop je met sales en CRM kunt voortbouwen. De juiste content delen start met een goed beeld van je buyer persona (ideale klant) en de buyer journey  (koopreis) die hij aflegt. Als je over deze kennis beschikt, kun je ook op het juiste moment relevante en waardevolle content delen.  Inbound marketing zorgt voor leads waar sales mee aan de slag gaat. Een geautomatiseerd CRM-systeem legt alle informatie over prospects en klanten vast. Zo’n actuele database biedt een ‘schatkist’ aan informatie voor marketeers én verkopers.

Afspraak maken of meer informatie?

Ga je social selling als verkoopstrategie gebruiken? Of wil je graag meer informatie over hoe je de vruchten plukt van inbound marketing, sales en CRM als drie-eenheid? Leads & Meets maakt graag een afspraak om tekst en uitleg te geven over de meerwaarde van social selling voor je bedrijf. De focus is gericht op bedrijven en ondernemers in de regio Eindhoven – Tilburg – Den Bosch – Weert.
Bel (06) 50 89 72 33 of vul het contactformulier in om een afspraak te maken.

Intelligent en doortastend

‘ContentKings geeft als internetadviesbureau regelmatig presentaties op congressen. Anita verzorgt dan de communicatie ná het congres. In deze intensieve samenwerking heb ik Anita leren kennen als een intelligente en doortastende collega, die de zaken voor elkaar krijgt. Ook als het even tegenzit. Anita heeft een aantoonbare bijdrage geleverd aan de groei van ContentKings als bureau’.

Rob Punselie
Rob PunselieDirecteur ContentKings

Dé aangewezen kracht

‘Ook al heb je ‘je marketing’ en branding nóg zo goed voor elkaar, soms heb je behoefte aan nieuwe leads. Dan is Anita een aangewezen kracht, om je daarbij te helpen. Ze ‘snapt’ en doorgrondt het hele commerciële proces, denkt in termen van benefits en ‘what’s in it for you’ (zeg maar klantwaarde) en begint pas dán aan een klus, als ze alle vragen heeft gesteld. Hierdoor is de kans op succes maximaal.’

Ronald de Bruijn
Ronald de Bruijn Directeur De Bruijn & Maasdam

Sterk in meedenken

‘Anita heb ik ervaren als een aandachtige en geduldige steun en toeverlaat bij het vinden van de juiste strategie om voor mij – als zelfstandig ondernemer – leads te genereren bij potentiële en bestaande klanten. Zij denkt mee over hoe je prospects het beste kunt benaderen. Het is heel prettig met haar samenwerken. Ik wil dan ook iedere ondernemer die het zélf wil doen, maar niet alleen, haar diensten van harte aanbevelen’

Piet Hurkmans
Piet HurkmansEigenaar The Needs

Sparringpartner van buitencategorie

‘Als tekstschrijver is het mijn vak om content te bedenken, te schrijven en te plaatsen. Ik heb de wijsheid echter niet in pacht. Graag wil ik doorgronden waarom en hoe ik social-mediakanalen inzet om kennis of content te delen. Anita houdt me hierbij een spiegel voor, leeft zich in en stelt kritische vragen. Bovendien is ze een prima sparringpartner voor het inzetten van nieuwe disciplines als inbound marketing en social selling. Onze gemeenschappelijke sessies zorgen continu voor inspiratie. En die inspiratie kan ik iedereen aanbevelen.’

André Driessen
André DriessenTekstschrijver Andries tekst, training & advies

Bedrijfsprocessen structureren

‘Anita heeft voor mijn vorige bedrijf de bedrijfsprocessen in kaart gebracht en de structuur ingezet. Ze stelt de juiste vragen, waardoor je als ondernemer getriggerd wordt. Daarnaast hebben we een plan opgesteld om de zichtbaarheid te vergroten en nieuwe wegen in te slaan.’

Paul Caspers
Paul CaspersEigenaar Paul regelt energie

Inzicht geven

‘Anita is voor W2 Insight van bijzondere waarde geweest. Met haar kennis en advisering heeft ze geholpen bij diverse marketingvraagstukken. Over haar werkwijze niets dan lof: professioneel, resultaatgericht, inzichtelijk en gedreven’

Jos Luypaers
Jos LuypaersDirecteur W2 Insights

Blogs over social selling